O ŠKOLE

ANKETA

Byli byste rádi, aby ve škole zvonilo na přestávky?
 
89%
 
7%
 
2%

ODKAZY

Vyhledávání

Loading

PARTNEŘI





Ústav pro studium totalitních režimů
AtlasŠkolství - kam na střední školu
Pracovní veletrh Profesia Days

AKTUALITY

publikoval Mikuláš Peths    |    29.06.2017

Projekt MENU PRO ZMĚNU na SPgŠ a SZŠ

Je nás stále více, jídlo není pro všechny samozřejmostí. Můžeme na tom něco změnit? Třeba i tím, jaké potraviny si vybereme...

Projekt Menu pro Změnu podporuje ekoškoly v devíti zemích EU ve zkoumání možností, jak si vybírat potraviny odpovědněji.  https://www./eatresponsibly.eu/cs.

Žáci naší školy si vybrali téma – Lokální a sezonní potraviny.  Do projektu se zapojili žáci prvních a druhých ročníků.
Hlavním  cílem bylo získat co největší představu o problematice, spolupracovat  při organizování akcí v rámci projektu a naučit se přijatelnou formou předat informace svému okolí.

V rámci projektu žáci vymýšleli recepty z medvědího česneku, vyráběli různé dobroty a podělili se o ně se spolužáky. Informace jim doplnila i výživová poradkyně paní Hirešová, s kterou připravili lákavé pomazánky, s kterými se opět podělili s ostatními ve škole.

Další zajímavou akcí byla návštěva moštárny v Sosnové Vitaminátor, kde se seznámili (a samozřejmě i ochutnali ) s výrobou moštů v biokvalitě z ovoce a zeleniny z vlastní úrody a úrody od místních farmářů.

Největší  akcí byla příprava a realizace zábavného dopoledne pro děti v MŠ Gorkého ul., která má titul Ekoškolka. Žáci si sami vymysleli a připravili stanoviště, na kterých zábavnou formou přiblížili problematiku lokálních a sezonních potravin dětem z partnerské MŠ (např. Divadlo o cestě banánu a jablka až k dětem, Stanoviště s bylinkami, které rostou na zahrádce u babičky, Jaké semínka rostou u nás, Pohádka o červené řepě,  Jaký je rozdíl , když rybář uloví rybu u nás v řece nebo v moři, Poznáš, co roste u nás a co koupím v obchodě, Jaká semínka můžeme najít u nás v lese nebo na poli...). Pro žáky to byla velká zkušenost a propojení teorie a praxe. Přínosem byla především práce na obsahu stanovišť, žáci si museli uvědomit, pro jakou věkovou kategorii pracují a téma upravit tak, aby pro děti byly aktivity zajímavé a přiměřené k jejich věku. A dětem se dopoledne líbilo.

Projekt byl pro nás výzvou, téma bylo zajímavé a informace nám pomohou zamyslit se i nad takovou věcí, proč koupi jablko od farmáře, přečíst si etiketu na bramborách nebo jestli je vajíčko z volného chovu.

Fotky ze všech akcí si můžete prohlédnout na Facebookovém profilu školy.

Jitka Chaloupková